Horti Online

De uitdaging van Corsa Plant

Online B2B marketing voor meer omzet & nieuwe klanten

Disciplines: Social Media Advertising, E-mail Automation, E-mail Marketing, Online leadgeneratie

Duijnhove had moeite met het vinden van een assistent bedrijfsleider. Om te ontdekken wat Horti Online voor hen kon betekenen, besloten ze een vacature maandtraject te starten. Dit initiatief bleek succesvol, en daaropvolgend werden er nog eens drie vacature maandtrajecten gestart voor verschillende locaties van Duijnhove.

25%
Minder winkelmand verlaters
85.600+

Meer omzet
Tegen alle verwachtingen in, hebben we het jaar 2020 20% kunnen plussen t.o.v. dat jaar ervoor.

15%

Nog meer omzet
Om vervolgens het tweede jaar opnieuw dat te kunnen realiseren met 15% stijging t.o.v. 2020.

Hoofddoel van deze online marketing-activiteiten was het genereren van meer omzet.

Daarbij waren de volgende subdoelstellingen bepaald:

  1. Meer nieuwe klanten
    Slapende / niet-actieve gebruikers weer actief maken
  2. Meer toegevoegde waarde en omzet genereren bij huidige klanten
  3. Meer naamsbekendheid en top of mind blijven

We zijn gestart met het in kaart brengen van het registratie-klant wordingsproces. Deze hebben we gevisualiseerd, waarna we zijn gaan optimaliseren. Hierbij gebruikmakend van e-mail automation, en het slim inzetten van retargeting campagnes. Bijvoorbeeld het retargeten van mensen die hun winkelmand vroegtijdig hebben verlaten. Daarnaast zijn we slim aan de slag gegaan met online promoties, inspelend o.a. op trends en feestdagen.

2.300.000+
Aantal campagne-weergaven in 10+ Europese landen
460.000+
Unieke personen bereikt
€0,16
Kosten per klik / websitebezoek
1000+

Ingeschreven leads van bedrijven en personen
Tuincentra, Bloemisten, Inkopers, Categorymanagers

Wat was de volgende uitdaging?

Zoals bij vele andere kwekers, is het uitdagend om bepaalde informatie bij eindklanten te krijgen. Productinformatie, nieuwe concepten of producten, aanbiedingen.. Liefst wil een kweker, zo ook Corsa Plant, dat deze informatie terecht komt bij de eindklanten zoals tuincentra of bloemisten. Dat bevordert namelijk de verkoop!

Naar de tekentafel..

We zijn vervolgens gaan focussen op B2B leadgeneratie, zoals dat heet met een moeilijke marketingterm. Simpel gezegd zetten we Online Marketing (zoals Social Media, Google) in om contactgegevens te verkrijgen van de eindklanten, oftewel leads.

In samenwerking met Hort Analytics

Worden de maandelijkse resultaten en statistieken in een overzichtelijk dashboard gepresenteerd. Zodat de opdrachtgever continue op de hoogte is van wat er gebeurt en wat het oplevert.

Wat heeft de klant ervaren?

Onze samenwerking is tot op heden uiterst goed verlopen. We houden van de gedachtegang van Horti Online & Horti Analytics. Het team denkt goed mee met de klant, en zij zijn erg toekomstgericht wat ons erg aanstaat. Ook hun online en analytische expertise is zeker van grote waarde. Het heeft ons ook veel nieuwe inzichten gegeven.

Het is echt een mooi project waar we nog steeds heel veel waardevolle informatie uithalen en wat goede extra omzet genereert. Op deze manier hopen we nog veel stappen te kunnen gaan zetten op online gebied samen met Horti Online. Wij zouden Horti Online dan ook zeker aanbevelen bij andere bedrijven!”