Horti Online

De uitdaging van Corsa Plant

Online B2B marketing voor meer omzet & nieuwe klanten

Uitdaging

De verkoper bij Corsa stond stond voor meerdere uitdagingen. Ze hadden moeite om nieuwe klanten aan te trekken en zochten naar manieren om de instroom van nieuwe registraties te verbeteren. Daarnaast waren er bestaande klanten die niet meer actief waren, en de verkoper wilde deze slapende gebruikers opnieuw betrekken en activeren. 

De oplossing

We zijn begonnen met het in kaart brengen van het registratie- en klantwordingsproces, wat we vervolgens hebben gevisualiseerd en geoptimaliseerd. Hierbij maakten we gebruik van e-mailautomatisering en slimme retargetingcampagnes, zoals het benaderen van mensen die hun winkelmand vroegtijdig hebben verlaten. Daarnaast hebben we strategisch online promoties ingezet, waarbij we inspeelden op trends en feestdagen om maximaal rendement te behalen.

De cijfers liegen er niet om...

25%
Minder winkelmand verlaters
20%

Meer omzet
Tegen alle verwachtingen in, hebben we het jaar 2020 20% kunnen plussen t.o.v. dat jaar ervoor.

15%

Nog meer omzet
Om vervolgens het tweede jaar opnieuw dat te kunnen realiseren met 15% stijging t.o.v. 2020.

460.000+

Unieke personen bereikt in 10+ Europese landen

€0,16
Kosten per klik / websitebezoek
1000+

Ingeschreven leads van bedrijven en personen
Tuincentra, Bloemisten, Inkopers, Categorymanagers

Wat de klant zegt: