DE UITDAGING VAN Dümmen Orange
Communiceren met de eindklant
De Uitdaging
In 2020 kwam onze opdrachtgever Dümmen Orange met een specifieke vraag. Voor het Premium brand Avalanche+® bestond de behoefte om meer onder de aandacht komen bij de doelgroep in verschillende afzetmarkten. Het ging hierbij om de doelgroep bloemisten, wedding planners en event planners - bedrijven die over het algemeen in grote aantallen rozen en of andere bloemen gebruiken bij hun projecten in of verkopen in hun winkel.
De oplossing
Avalanche+® wilde meer zichtbaar worden voor hun doelgroep, met als doel de merkbekendheid en sales te vergroten. Samen hebben we een strategie ontwikkeld die verder ging dan alleen dat. We hebben Social Media Advertising ingezet om bloemisten, wedding- en eventplanners echt in beeld te krijgen. Ondertussen verzamelden we ook belangrijke informatie over deze doelgroep via leadgeneratiecampagnes, zodat we precies wisten wie ze zijn en wat ze nodig hebben aan inspiratie en informatie.
Het resultaat
Door in te spelen op deze wensen hebben we het de eindklanten een stuk makkelijker gemaakt. We boden ze exclusieve content en beeldmateriaal aan dat ze zelf kunnen gebruiken voor hun social media en marketing. Het leuke is dat bloemisten en wedding planners nu ook het promotiemateriaal van Avalanche+® gebruiken, wat de omzet van de Avalanche+ Rose een flinke boost heeft gegeven. Win-Win-Win!
De cijfers liegen er niet om...
1.850.000
Aantal campagne-weergaven
425.000
30.000+
3000
Benieuwd wat wij voor
jou kunnen doen?
Heb je er een goed gevoel bij én ben je benieuwd naar onze creatieve ideeën
voor jouw bedrijf? We plannen graag een call met je in of komen bij je langs.