Horti Online

De uitdaging van Dummen Orange

Communiceren met de eindklant

Disciplines: Social Media Advertising, E-mail Marketing, Online leadgeneratie

In 2020 kwam onze opdrachtgever Dümmen Orange met een specifieke vraag. Voor het Premium brand Avalanche+® bestond de behoefte om meer onder de aandacht komen bij de doelgroep in verschillende afzetmarkten. Het ging hierbij om de doelgroep bloemisten, wedding planners en event planners - bedrijven die over het algemeen in grote aantallen rozen en of andere bloemen gebruiken bij hun projecten in of verkopen in hun winkel.

Wat hebben we gedaan?

De behoefte was om meer in beeld te komen bij deze doelgroep ten behoeve van de doelstellingen Brand Awareness en Sales.

Gezamenlijk zijn we toen tot een plan en strategie gekomen, die niet alleen in die behoefte voorzag, maar in veel meer dan dat!

We zijn Social Media Advertising gaan inzetten om allereerst succesvol in beeld te komen bij de bloemisten, wedding en event planners. Tegelijkertijd zijn we meer informatie gaan verzamelen van deze doelgroep. Zo hebben we leadgeneratie campagnes ingezet om erachter te komen wie deze bedrijven dan precies zijn, en wat hun behoefte is (in informatie en inspiratie). Op deze behoefte zijn we in gaan spelen door deze eindklanten te ontzorgen waarbij wij hen exclusieve content en beeldmateriaal aan zijn gaan bieden, dat zij zelf kunnen gebruiken voor hun Sociale Media en Marketing uitingen t.b.v. promotie en verkoop. Een positief gevolg hiervan is dat deze bloemisten en wedding planners het promotie-materiaal van Avalanche+® ook gebruiken, wat de omzet van de Avalanche+ Rose ook een boost geeft. Win-Win-Win 🙂
1.850.000

Aantal campagne-weergaven 

425.000
Unieke personen bereikt
30.000+
Aantal kliks / website bezoeken
3000
Ingeschreven leads