Horti Online

De uitdaging van Greenbrothers

Bouwen aan een sterk werkgeversmerk

Disciplines: Social Media Advertising 

Greenbrothers worstelde met het vinden van personeel om hun groeiplannen waar te maken. Horti Online heeft de uitdaging op zich genomen om Greenbrothers future-proof te maken door hun werkgeversmerk te versterken en het personeelstekort op te lossen, zodat de organisatie klaar is voor toekomstige groei-ambities.

66.900+
Totale weergaven
21.900+
Unieke mensen bereikt
203
Kandidaten
6
Vacatures ingevuld!

Wat hebben we gedaan?

Allereerst starten we het proces met een interview, dat meer inzicht gaf over de functie. Om niet alleen de technische vereisten te begrijpen, maar ook de bedrijfscultuur en specifieke behoeften van Sjouwenman Transport vast te leggen. Met de informatie maakten we een wervende vacaturetekst voor de social media platformen.
 
Na het formuleren van de vacatureteksten hebben we samen met Sjouwenman Transport visueel aantrekkelijk materiaal gecreëerd, waaronder zorgvuldig bewerkte foto’s en korte video’s. We wilden niet alleen vertellen over de vacatures, maar ook de bedrijfssfeer en het dagelijkse werk van een chauffeur in beeld brengen.
 
Hierna gingen we aan de slag met adverteren op Facebook en Instagram, waarbij we verschillende campagnematerialen testten. Onze analyses wezen uit dat korte video’s de meeste reacties genereerden. Deze gerichte aanpak bleek niet alleen effectief in het vergroten van de zichtbaarheid, maar trok ook doelgericht de juiste kandidaten aan!

Het resultaat

In de eerste maand werden drie nieuwe fulltime chauffeurs aangenomen, wat als een groot succes werd gezien. Hierop besloot Sjouwenman Transport een tweede traject voor parttime chauffeurs te starten. In deze ronde werden maar liefst vier nieuwe chauffeurs aangenomen, waarvan drie parttimers en één fulltimer.

Het succes werd niet alleen gemeten in aantallen, maar ook in de snelheid en doeltreffendheid van het wervingsproces, zelfs in een uitdagende arbeidsmarkt.