Horti Online

De uitdaging van Growers United

Online werving | invullen van vacatures via Sociale Media

Disciplines: Social Media Advertising, Adverteren via LinkedIn, E-mail Marketing, Online leadgeneratie, Vacature-advertising, recruitment marketing, employer branding.

In 2019 kwam opdrachtgever Growers United (toendertijd Prominent) met een specifieke behoefte en uitdaging. Zij waren op zoek naar een hands-on online marketing bureau dat hen kon ondersteunen op gebied van arbeidsmarktcommunicatie en bij het gericht vinden van kandidaten via Sociale Media. Zij waren op zoek naar een marketingbureau dat snel kon schakelen, proactief met ideeën komt, kennis van de sector heeft, en liefst uit de buurt kwam. Dat was een MATCH!

Wat hebben we gedaan?

Zo hebben we al gezorgd voor meer dan 400 kandidaten voor 15+ verschillende vacatures. Met als resultaat dat er al meerdere vacatures succesvol zijn ingevuld!

Gezamenlijk zijn tot een plan en strategie gekomen, die niet alleen in die behoefte voorzag, maar in veel meer dan dat!

We zijn begonnen met het opzetten van relevante Social Media accounts, hebben daarnaast proactief meegedacht over het gebruik van Sociale Media op gebied arbeidsmarktcommunicatie, en zijn Sociale Media gaan inzetten om gericht bij potentiële kandidaten in beeld te komen. Het was wenselijk om ook aanpassingen te doen aan de website om het sollicitant-wordingsproces zo soepel mogelijk te laten verlopen. Dit bevordert namelijk de resultaten en instroom van kandidaten. Vervolgens zijn we Instagram, Facebook en LinkedIn gaan inzetten om vacatures onder de aandacht te brengen bij potentiële kandidaten. Naar gelang het type vacature en de doelgroep, wordt een passende strategie bepaald om zo gerichte profielen voor deze vacature(s) te targeten. Dit combineren we met aantrekkelijke werkgevers-campagnes (employer branding), die ervoor zorgen dat geïnteresseerde kandidaten en websitebezoekers alvast kennis maken met het bedrijf, de sfeer proeven en de redenen WAAROM zij bij Growers United zouden willen werken. Het doel is namelijk om kandidaten te overtuigen dat ze bij jou WILLEN werken, en daar spelen we op in. En dat doen we met resultaat…

In samenwerking met Horti Analytics


Maandelijkse worden de resultaten en statistieken in een overzichtelijk dashboard gepresenteerd. Zodat ook Growers United continue op de hoogte is van wat er gebeurt en wat het oplevert.

3.000.000

Aantal campagne-weergaven 

1.000.000
Unieke personen bereikt
400+
Geïnteresseerde kandidaten
15+
Verschillende vacatures