DE UITDAGING VAN GROWERS UNITED
Invullen vacatures via social media
Uitdaging
Growers United kwam met een specifieke uitdaging. Ze zochten een hands-on online marketingbureau dat hen kon ondersteunen op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en het gericht vinden van kandidaten via sociale media. Een bureau dat snel kan schakelen, proactief met ideeën komt, kennis van de sector heeft, en het liefst uit de regio komt. Dat bleek een perfecte match!.
De oplossing
Samen hebben we een strategie ontwikkeld die veel verder ging dan de oorspronkelijke vraag. We startten met het opzetten van relevante social media accounts en bedachten een gerichte aanpak om via social media potentiële kandidaten te bereiken. Daarnaast optimaliseerden we de website om het sollicitatieproces zo soepel mogelijk te laten verlopen. Door Instagram, Facebook en LinkedIn in te zetten, konden we vacatures effectief onder de aandacht brengen, afgestemd op het type vacature en de doelgroep.
Het resultaat
Met deze aanpak hebben we al meer dan 400 kandidaten aangetrokken voor 15+ vacatures, waarvan meerdere succesvol zijn ingevuld. Door aantrekkelijke employer branding-campagnes te combineren met een gerichte social media-strategie, hebben we potentiële kandidaten overtuigd dat Growers United de plek is waar ze willen werken. En dat heeft zijn vruchten afgeworpen!.
De cijfers liegen er niet om...
3.000.000
Aantal campagne-weergaven
1.000.000
400+
15+
Beelden zeggen meer dan woorden
Een aantal foto’s die we hebben gemaakt voor Growers United ter ondersteuning van hun social media.