Horti Online

De uitdaging van Joflex

Nieuwe klanten werven in Frankrijk met gerichte B2B campagnes

Disciplines: Social Media Advertising, E-mail Automation, E-mail Marketing, Online leadgeneratie

Na het succesvol afronden van ons marketing vacature-traject voor opdrachtgever Joflex, was het vertrouwen daar! De volgende behoefte van het exportbedrijf betreft het aantrekken van nieuwe klanten in Frankrijk, zowel bloemisten, tuincentra als overige groothandel klanten.

250.000+
Aantal campagne-weergaven in Frankrijk
75.000+
Unieke personen bereikt
€5,-
Kosten per lead
10+

Bestellende klanten
Tuincentra, Bloemisten

Wat hebben we gedaan?

We hebben effectieve leadgeneratie campagne opgezet met een sterke Franse boodschap, gericht op een specifieke doelgroep in Frankrijk. Om deze campagne te ondersteunen hebben we een geautomatiseerde e-mailreeks ontwikkeld, waarmee we potentiële klanten kennis hebben laten maken met het bedrijf Joflex. Op deze manier hebben we deze leads verder de marketingtrechter in geleid en hen warm gemaakt om over te gaan tot aankoop via de webshop.

We hebben in samenwerking een krachtige verkoopstrategie ontwikkeld en opgetuigd die grotendeels geautomatiseerd verloopt.

Samen met Joflex hebben we allereerst hun huidige verkoopmethodes doorgenomen om te bekijken hoe we de campagnes zo kunnen inrichten dat het een aanvulling is op de huidige werkwijze en niet zorgt voor al teveel meerwerk. Hierbij was het belangrijk dat alle leads beschikten over een telefoonnummer en dat de regio van het bedrijf bekend was, zodat de verkopers gericht telefonisch contact konden opnemen.
 
Om potentiële klanten in Frankrijk te bereiken, hebben we visueel aantrekkelijke advertenties ontwikkeld voor Instagram en Facebook. Deze advertenties hebben we vervolgens gericht laten zien aan gebruikers die binnen de doelgroep van Joflex passen, zoals tuincentra en bloemisten in Frankrijk. Dankzij de informatie die Facebook over haar gebruikers heeft, konden we de campagne gericht en effectief inzetten.
 
Zodra een gebruiker zijn gegevens heeft ingevuld, ontvangt hij direct een bevestigingsmail van Joflex. Vervolgens wordt er binnen een periode van een maand een geautomatiseerde e-mailreeks verstuurd, waarbij informatieve en overtuigende content wordt gedeeld. Deze reeks zorgt ervoor dat de potentiële klanten steeds meer warm worden gemaakt voor het aanbod van Joflex en uiteindelijk overgaan tot aankoop op de webshop.
 
Met deze doordachte en gerichte aanpak hebben we Joflex geholpen om meer klanten te werven in Frankrijk en hun verkoopteam te ondersteunen bij het opvolgen van de leads.

Het resultaat

De resultaten mogen er zijn. Binnen de eerste 3 maanden zijn er 10+ nieuwe B2B klanten bijgekomen, waarvan er meerdere al herhaalbestellingen hebben gedaan. Opdrachtgever blij, wij blij 🙂